omA KOPPA

omA KOPPA

isoäidin neliö



Toin tämän hurstin 
kesämökiltä kaupunkiin.

Käytän sitä mm.tihkusadetakkina. 
Villahan tuntuu märkänäkin kuivalta ;)



Mieheni inhoaa tätä 'vaatetta'.
Olen ostanut virkkuun 
kauan sitten kirpputorilta, 
tehnyt siitä bonchon.



Käytän tätä salaa ;)

Kotona, matkoilla ja yksin Helsingissä kulkiessani.
Villakauhtana on yksi lempivaatteistani.



Tungin bonchon värikopiokoneeseen 
ja ikuistin sen helman Verstaalle työpöydän seinälle.
Riepu on moneen kertaan parsittu 
ja hajoaa kohta päälle.



Suuri Käsityö, syyskuu 2011.

Miehelle on turha selitellä, 
miten trendikäs isöäidin neliö on.


 

Glorian koti, maaliskuu 2011.


Tekisi mieli virkata muutama ruutu ;)



Virkkuuohje on muuten edelleen 
mun blogin luetuin  postaus:
http://omakoppa.blogspot.com/2011/03/virkkausohje-isoaidin-nelio.html

~


Onko kukaan miettinyt 
miksi tämä virkkausmalli on niin suosittu?




Onko se niin helppotekoinen?
Värejä vaihtamalla siitä kukin saa tehtyä omannäköisen?
Työhön saa upotettua kaikki jämälangat?
Neliöistä voi rakennella mitä tahansa tossuista torkkupeittoon?
Vai onko vaan mageeta virkkailla Amerikan malliin ;)












6 kommenttia:

  1. Itse ainakin ihastuin neliön helppouteen ja muokattavaan ulkonäköön :) Olen aikaisemmin vain neulonut, joten aloittelevana virkkaajana isoäidinneliö onnistui helposti!

    VastaaPoista
  2. Sun kauhtanahan on huippumuodikas! :D

    VastaaPoista
  3. Hauskaa.. miehet ovat joskus omituisia;) Mun sisustusideat mies on aina hyväksynyt paitsi nyt 30 vuoden avioliiton jälkeen tuli ekat ehdottomat kiellot: Hän muuttaa pois jos kotiin tulee tuo mummoruutu -torkkupeitto tai sileästä sametista tehty pyöreä tyyny joka rypytetty keskustaan päin ja siinä keskellä päällystetty nappi!
    Onkohan tuo ikääntymisen pelkoa vai mitä? Minusta ne vaan olis niin ihania samoin kun sun lempikauhtana!
    Mikä se hursti on? Poncho vai? Tiedän kyllä Hurstin;)

    VastaaPoista
  4. Minä just muutaman neliön virkkasin ja sormet syyhyää jatkamaan, kunhan aika taas antaa vähän periksi... tein just tolleesti mustareunaisia :)

    on tätä nyt hirveesti joka paikassa, jossain se on oikein hyvä :)

    VastaaPoista
  5. Mä olen tehnyt noista tilkuista monta päivä- ja torkku peittoa. Tein myös kerran kokeeksi villa paidan. Toimi mutta en sitä itse pitänyt yks kaveri tykkäs siitä niin paljon että annoin sille. T:AJ

    VastaaPoista
  6. Yritin vain keksiä synonyymejä boncholle:
    hursti, kauhtana...mulla on 7 lempivaatetta, pitäähän niillä jokaisella olla oma nimi ;)

    VastaaPoista